Видеоуроки от Gnomon Workshop

Тема в разделе "3D", создана пользователем mardoksp, 20 мар 2008.

Статус темы:
Закрыта.
  1. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    GNOMONOLOGY-MAYA - Lighting a hallaway (by Jeremy Engleman / 62 min)

    [​IMG]

    Emphasizing production concerns, Jeremy lights an interior scene with only 13 lights. He demonstrates in real-time step-by-step how to use a minimal number of spot and point lights to recreate all direct, indirect and "sweetening" light sources for a hallway. This technique uses no Global Illumination or Final Gather, producing a fast, stable, predictable and directable result. Jeremy shows how to work with lighting in IPR and Mental Ray.

    Думаю, умение имитировать глобальное освещение стандартными средствами Maya иногда очень не помешает, особенно, в плане экономии времени.
    @"6 Баксов-то не лишние!":))

    http://rapidshare.com/files/53362680/GLaH.part1.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    GNOMON - DEFORMERS

    GNOMON MAYA DEFORMERS
    Clusters, Blendshape, Sculpt, Lattice, Wrap, Wire, and Wrinkle by Alex Alvarez – 2.01Gb

    Deformers are intuitive and interactive tools used to sculpt surfaces into new shapes, circumventing the need to edit vertices one-by-one. Maya offers a large suite of unique deformers which can be used in conjunction with each other to yield complex effects.

    Theses tutorials focus on the basic principles of deformers which can be used in modeling as well as in animation.

    Hope this interests you. Enjoy!
    Note: Video quality may not be that impressive but the contents will really help you out.

    http://rapidshare.com/files/98641742/gnomon_deformers.part01.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon - NURBS

    GNOMON MODELING 1
    Introduction to NURBS Curves and Surfaces by Darrin Krumweide – 684mb
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    GNOMON MODELING 3
    Making a GTP Race Car using NURBS by Darrin Krumweide – 642mb

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке



    Gnomon - polygons

    GNOMON POLYGONS 1
    Modeling Basics by Darrin Krumweide – 683mb

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    GNOMON POLYGONS 2
    Advanced Tools / Subdivision Surfaces by Darrin Krumweide – 697mb

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке



    Gnomon - MEL 101: Fundamentals DVD 1,2

    [​IMG]

    Gnomon - MEL 101: Fundamentals DVD 1&2

    In this two-disc set on MEL, Kevin Mannens introduces the rich possibilities of Maya's Embedded Language. With over ten hours of lecture, Kevin creates a well-structured foundation for Maya's scripting language. Through an in-depth look at what goes on under Maya's hood, he leads you to a firm understanding of commands, syntax and procedures. Based on real-life production examples of MEL scripts, the second disc of this set delves right into advanced scripting methods. By carefully dissecting every line of code in an existing script, you will learn about each command, Kevin's scripting workflows, tricks and common pitfalls.

    Download DVD1:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    Pass: pravat behera

    Перейти по ссылке

    Pass: pravat behera



    Gnomon - Shake: Tracking and transform VFX compositing

    [​IMG]

    Shake: Tracking and transform VFX compositing
    (with matt linder)

    In this lecture, visual effects artist Matt Linder discusses advanced techniques for tracking and stabilizing 2D plates using Shake. Using real-world examples, Matt shows his techniques for capturing a move with one-point, two-point or four-point tracking. Each tracking and transform node is thoroughly discussed, including where to place your tracking points to capture accurate track data, how to deal with obscured tracking objects, smoothing and averaging tracks, adding motion blur to 3D renders, and smoothing out camera shake without losing the original camera move. This DVD also contains challenging real-world production tracking examples.

    Over 3 hours of lecture.

    Topics Covered:
    Tracking Node Details
    Transform Node Details
    1pt, 2pt-tracking
    4pt corner pin tracking
    Stabilizing
    Tracker Placement
    Obscured Track Points
    Mixing Track Data
    Adding Motion Blur to 3D Renders
    Smoothing and Averaging Tracks
    Stabilizing Camera Moves
    Production Examples for Practice

    Download:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon Workshop - Skinning 4: Smooth Skin Influence Objects

    [​IMG]

    Gnomon Workshop - Skinning 4: Smooth Skin Influence Objects

    Topics covered:
    Create Poly Tool
    Weight Normalization
    Poly Split
    Set Driven Key
    Add Influence
    Mirroring Influences
    Component Editor
    Connection Editor

    Download from RS:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon - Skinning 3: Head Skinning and Weighting

    [​IMG]


    CG Resource » Видео-уроки » GnomonWorkshop » Gnomon - Skinning 3: Head Skinning and Weighting

    Last forum posts
    Theme User Hits Replies
    Twitch Sound Effects Svideo 156 9
    скачка файлов с помощью яндекс ... zavrelena 191 7
    скачка с помощья P2p сетей elik653 639 23
    Перевод отличного урока dust 573 6
    Alias Maya Tips Tricks And Che ... Ali123 57 0
    Gnomon Workshop - GI Exterior: ... Bielo 103 0
    Мёртвые ссылки zavrelena 600 11
    3ds Max 2009 !!! cover3 2573 12
    Обновление нашего сайта! elik653 1101 42
    Digital Tutors nazgul 2590 54



    Gnomon - Skinning 3: Head Skinning and Weighting Видео-уроки » GnomonWorkshop
    Gnomon - Skinning 3: Head Skinning and Weighting


    Gnomon - Skinning 3: Head Skinning and Weighting

    For characters with dialogue or shots which require the expression of emotion, head and facial rigging is crucial. Again working with a Smooth Skin, we look at how the weights can be designed for the jaw, head and neck. Once weighting is complete, we then move on to eyeball deformations and the interior of the mouth. Techniques for rigging the teeth, gums, throat and tongue are demonstrated, with a tongue rig which allows for any possible range of tongue movement. We then look at how facial muscle control can be set-up using a Blendshape based technique which is quick and intuitive.

    Download:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    pass: gfxgfx.net


    GNOMON - Photoshop For Digital Production DVD 1&2

    [​IMG]

    GNOMON - Photoshop For Digital Production DVD 1&2

    Adobe Photoshop® is the preferred, industry-standard software for photo manipulation and graphics creation, but using it effectively for projects in production is key. Learning the tools inside and out will help develop the knowledge, efficiency and workflow for creating your next masterpiece or for your project's success. This DVD unfolds the myriad of tools and production techniques for compositing, color correcting, masking, digital painting, photo-collage and design. This DVD contains an overview of the most commonly used tools in production, and then applies them with added techniques to real-world projects. The DVD also addresses program management issues that are essential for today’s "generalist" or 2D/3D production artist.

    Download:

    DVD1:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    DVD2:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
  2. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Gnomon - NUKE Compositing in Production

    [​IMG]

    Gnomon - NUKE Compositing in Production (VFX Compositing Techniques this Robert Nederhorst)

    In this DVD Rob examines a professional compositing job from an actual commercial production performed at Sway Studio. Using D2 Software's award-winning NUKE, this lecture explores complex systems and approaches for compositing workflows. Rob explains the use of Pan and Tile environments, where 2D images recreate a full 3D environment. All aspects of the compositing process are discussed, including professional methods for pulling keys from difficult greenscreen material. Rob goes over a few methods in meticulous detail for getting a clean key, even when faced with heavy motion blur and significant spill. This lecture provides a seldom-seen look inside the compositing process to aid the viewer's development as a professional compositor.

    Over 3 hours of lecture.

    Topics covered:
    Professional Production Methods
    Pan and Tile Explained
    Primatte Keying Technique
    Script Optimization
    Problematic Keying
    Automated Lens Flare

    Chapters:
    01: A Full Production Composite Examined
    02: Primatte Keying Techniques
    03: Custom Key Creation
    04: Pan and Tile Explained
    05: Full 360 Degree Panoramic Setup
    06: Fixing Pan and Tile Tiles With Paint
    07: Integrating Camera Data into Pan and Tile
    08: Compositing 3D With the Pan and Tile Background
    09: Adding In a Lens Flare Using 3d Data
    10: Script Optimization Techniques

    Перейти по ссылке
    Note:
    Download the files unrar them and came up with one file
    "Nuke.001" this is still a rar file! So you have to unrar Nuke.001 and you get all the DVD files
    in a dir . You can then make image file if you wish or burn a DVD rom.



    Gnomonology Bullets Dust Hits And Debris Chapter 1 To 4 DVD (MAYA)

    When objects impact the ground, such as bullets or footsteps, one often expects to see an effect such as a puff of dust (dust hit) or a burst of debris. This four part tutorial demonstrates how to create dust hits and debris from bullets hitting the ground, fired by an animated jet fighter composited into a live action background. In chapter one, we create a dust hit generator that allows us to easily create a library of sequences to map onto particle sprites. The generator incorporates volume emission, omni emission, volume axis fields, turbulence, multiStreak and sprite particles, expressions and hardware rendering.

    Download:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке



    The Gnomon Workshop - UV mapping for Games

    [​IMG]

    The Gnomon Workshop - UV mapping for Games

    UV layout is one of the most important skills of the game modeler. Unlike high poly modeling, game UVs are given limited texture space. It is important to use that space in the most efficient manner, while minimizing seams and distortion. How you project and arrange your UVs can greatly impact the look of the model and the time it takes to paint your textures. This lecture will cover the tools and techniques necessary to create efficient UV maps.

    Over 2 1/2 hours of lecture.

    Topics Covered:
    - UTE (UV Texture Editor)
    - UV Projection
    - Creating UV Shells
    - Mirroring UVs
    - Transferring UVs
    - Shell Arrangement
    - Using a Reference Map
    - Focusing Resolution

    Chapters:
    01: Separating the Model
    02: Mapping the Head
    03: Mapping the Upper Body
    04: Mapping the Lower Body
    05: Mapping Hands
    06: Mapping Boots
    07: Mapping Gear
    08: Mirroring Geometry and UVs
    09: Arranging Shells

    Examples:


    Download:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon - Character Design Techniques

    [​IMG]

    Gnomon - Character Design Techniques (Full DVD)

    In this DVD Keith Thompson reveals his process for taking a zombie creature concept from a thumbnail sketch to the finished drawing. Keith demonstrates each step, from idea development and creating the initial drawing using traditional media to scanning the drawing into the computer and then applying colored glazes in Adobe Photoshop®. Keith also explains how to maintain the essential gesture and feel of the thumbnail all the way through to the final concept art. The entire traditional media to digital process is also applied to a collection of extra views of the character. Keith explains how these alternate angles and a set of orthographic rotations are designed to help the 3D modeler.

    Over 2 1/2 hours of lecture.

    Product Code: KTH01

    Download Links:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    GNOMONLOGY-THE BIKER

    [​IMG]

    GNOMONLOGY-THE BIKER - 380 Mb

    This video is a 97 minute timelapse demonstrating the entire making of the Biker by Rick Baker. There is no audio. Rick begins with a simple humanoid torse basemesh from which he sculpts the biker. The final result consists of several subtools that originate from mesh extractions. The demo is made with Zbrush 3.0 beta, therefore the interface looks a little different from the final release.
    While there is no audio, this timelapse demonstration represents an amazing opportunity to watch a master sculptor at work.

    Работу мастера всегда полезно посмотреть, хоть и в ускоренном виде и в бета-версии ZBrush3

    http://rapidshare.com/files/92417254/GRBB.part1.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomonology: THE REFINERY PROJECT

    Gnomonology: THE REFINERY PROJECT | 1.91 GB

    The Refinery Project is a four chapter tutorial that demonstrates, in real-time, how to bring a static image to life in seven hours. Starting with a static photo of an oil refinery, Alex integrates 2D and 3D elements using Maya, After Effects and Photoshop.

    CHAPTER 1: SPRITE RENDERED SMOKESTACKS | 467 MB
    CHAPTER 2: SKY AND WATER REPLACEMENT | 479 MB
    CHAPTER 3: ROLLING SPRITE FOG | 322 MB
    CHAPTER 4: SHORELINE, BIRDS, PARTICLE INSTANCING | 642 MB

    Chapter One: Sprite Rendered Smokestacks
    In chapter one, sprite rendered smoke is added to several of the refinery's smokestacks. Topics include: Importing the image plane, aligning the 3D camera, adding 3D reference geometry, volume emission, fields, sprite set-up, expressions, adjusting particle speed without changing behavior, hardware rendering separate elements, motion blur, particle disk caching, compositing, color correction and final integration.

    Chapter Two: Sky and Water Replacement
    In chapter two, the original sky and static water of the refinery photo are replaced. Using Photoshop, we mask out the original sky, replace it, then color correct to match the lighting of the scene. For the water we use Maya's Ocean Shader to create animated water that integrates perfectly into our scene, including reflection of the backplate and shore/pier intersection through the use of camera projections.

    Chapter Three: Rolling Sprite Fog
    In chapter three, animated fog is added to the Maya scene using volume emission, fields, sprites, expressions, disk caching, hardware rendering and motion blur. All necessary steps are discussed as we build the effect from scratch and integrate it into our composite. Final tweaks are added in After Effects including color correction, level adjustments, masking and movement.

    Chapter Four: Shoreline, Birds, Particle Instancing
    In this final chapter, we begin by adding a new foreground shoreline and some rocks in the water. We pull elements from a photo using masking, fringe removal and warping. We then move to Maya to create a dynamic flock of birds that fly into frame. The bird effect is created from scratch including joints, skinning, looping animation, UVs, texturing, particle instancing, emitters, fields, expressions, lighting, rendering and the final composite of the Refinery Project.

    Download from RS:

    CHAPTER 1: SPRITE RENDERED SMOKESTACKS - Part 1:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 1: SPRITE RENDERED SMOKESTACKS - Part 2:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 2: SKY AND WATER REPLACEMENT - Part 1:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 2: SKY AND WATER REPLACEMENT - Part 2:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 3: ROLLING SPRITE FOG - Part 1:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 3: ROLLING SPRITE FOG - Part 2:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 4: SHORELINE, BIRDS, PARTICLE INSTANCING:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    ----------------------------------------------------------------------
    Mirror:

    CHAPTER 1: SPRITE RENDERED SMOKESTACKS - Part 1:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 1: SPRITE RENDERED SMOKESTACKS - Part 2:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 2: SKY AND WATER REPLACEMENT - Part 1:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 2: SKY AND WATER REPLACEMENT - Part 2:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 3: ROLLING SPRITE FOG - Part 1:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 3: ROLLING SPRITE FOG - Part 2:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    CHAPTER 4: SHORELINE, BIRDS, PARTICLE INSTANCING:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
  3. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Gnomon Online Effects Collection

    Efects collection lists:
    Arrows And Spears 550x
    Belt Rig via Maya Cloth 550x
    Bubbles 550x
    Cloth Belts And Ropes 550x
    Collision Emission 550x
    Dynamic Catapult 550x
    Falling Snow via Sprites 550x

    http://rapidshare.com/files/87976576/GNONLINE-Effects.part1.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке



    Gnomon Boujou 2 - Matchmoving and Maya Integration

    [​IMG]

    Gnomon Boujou 2 - Matchmoving and Maya Integration / 934mb packed

    In this second DVD in the Boujou Matchmoving Series, Stephen McClure demonstrates advanced techniques for creating working tracks in Boujou, setting up those tracks in Maya, creating effects in Maya and compositing in Shake. Stephen takes an in-depth look at Boujou’s workflow with radially distorted shots and shows how Boujou solutions are set up and evaluated in Maya. Taking the final Boujou solution into Maya, he lays it out with proxy geometry and checks for accuracy. Finally, Stephen explores the creation of a Maya sprite-based particle smoke system, completing the final integration and compositing in Shake.
    253 Minutes of Lecture

    Proxy Sequence Setup
    Poly Masking
    Planar Constraints
    Auto Lens Distortion Calculation
    Manual Lens Distortion Calculation
    Lens Distortion Pipeline
    Boujou Scene Evaluation, orientation and setup
    Particle Expression Controls
    Hardware Rendering
    Compositing Workflow

    Popular highlights include:
    01: Image Setup and Proxy Sequences
    02: Poly Masking
    03: Camera Lens Setup: Distortion
    04: Feature Tracking
    05: Camera Tracking and Planar Constraints
    06: Auto Lens Distortion
    07: Scene Orientation and Maya Evaluation
    08: Distortion Pipeline
    09: Sprite Particle Setup
    10: Shake Composite

    Download:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon Workshop - Character Animation Animating 2 Bipeds

    [​IMG]

    This lecture is an introduction to character animation. We will see how in applying the basic principals of animation to both a bouncing ball and a jumping character, we will achieve scenes that have both dynamic movement and weight. We use the graph editor to set keyframes and manipulate them in time and space, while developing an understanding of how to read a function curve. Essential demonstrated skills include how to adjust animation in-betweens, how to offset movement, how to hide keys and how to efficiently utilize the timeline.

    http://rapidshare.com/users/RRLKZQ
    Перейти по ссылке
    pass: RNT



    Gnomon Workshop - Character Animation Fundamentals 1

    [​IMG]

    Gnomon Workshop - Character Animation Fundamentals 1 Видео-уроки » GnomonWorkshop
    Gnomon Workshop - Character Animation Fundamentals 1


    This lecture is an introduction to character animation. We will see how in applying the basic principals of animation to both a bouncing ball and a jumping character, we will achieve scenes that have both dynamic movement and weight. We use the graph editor to set keyframes and manipulate them in time and space, while developing an understanding of how to read a function curve. Essential demonstrated skills include how to adjust animation in-betweens, how to offset movement, how to hide keys and how to efficiently utilize the timeline.

    http://rapidshare.com/users/W2Z3NX


    Gnomon Creature Texturing and Rendering for Production

    [​IMG]

    In this DVD, Laurent reveals his techniques for creating the textures and shaders for the final stage of the creature modeling and texturing pipeline. Laurent shows how to create texture maps from scratch using a small library of different concrete and plaster textures.
    Using BodyPaint, he takes the cavity map from ZBrush and uses it as a guide to create the other maps for the creature. Laurent demonstrates how he experiments with one area of the body and then brings it to a near final stage before duplicating the maps and shaders for the rest of the creature using Photoshop® and Max. He then shows how to use BodyPaint to paint over the seams and finalize the textures. Finally, Laurent renders out separate passes and composites them together in Digital Fusion, discussing how this process allows better control of the final image and enables him to test the shaders for scene assembly and lighting.

    About 2 1/2 hours of lecture.

    Painting Texture Layers with Bodypaint
    Creating Maps in Photoshop®
    Duplicating Maps in Photoshop®
    Creating Shaders with Brazil
    Painting Seams with Bodypaint
    Rendering Passes with Max/Brazil
    Compositing with Digital Fusion

    01: Creating the Map Folders, Collecting Textures
    02: Importing the Mesh in BodyPaint 3D
    03: Creating Maps in Photoshop, the Overall Look
    04: Duplicating Shaders and Maps
    05: Fixing Seams in BodyPaint 3D
    06: Rendering and Presenting a Sample Still

    http://rapidshare.com/files/87072571/DListG.txt


    Gnomon Creature Modeling for Production

    [​IMG]

    In this DVD, Laurent reveals his process for creating a high resolution creature, designed by Carlos Huante, for the video-game cinematic production pipeline. The pipeline presents many challenges such as working with short deadlines, achieving a clean topology and being able to interpret a 34 view concept into a complex and detailed 3D model.
    This DVD will cover the creature modeling from low-poly modeling to high-poly detailing using 3ds Max and ZBrush. Topics include Max's basic polygon tools, creating the base volumes and proportions, cleaning up topology, reshaping in ZBrush, and lighting and rendering a sample still with Brazil for presentation to clients and supervisors.
    3 hours of lecture.

    Кажется - этого еще здесь не публиковали=))

    Max's Polygon Modeling Tools
    Volumes and Proportions
    Achieving Clean Topology
    Reshaping Volume with ZBrush
    Lighting and Rendering the Final Mesh
    Quick Sample Presentation for Clients/supervisors

    01: Low Poly Modeling of the Body
    02: Subdividing the Body
    03: Low Poly Modeling of the Arms and Legs
    04: Subdividing/Detailing the Arms and Legs
    05: Reshaping the Mesh in ZBrush
    06: Adding the Final Details
    07: Lighting, Rendering for a Sample Still

    http://rapidshare.com/files/87053310/GCMpDLt.txt
     
  4. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Gnomon Workshop - Character Animation 3: Animating Your First Scene

    [​IMG]

    The art of character animation is about telling story through acting. This lecture covers the setup of a two-character scene that includes a simple character, with few keyable attributes, and a complex character with many keyable attributes. We will approach setting major key poses, moving holds, extremes, overlap and contact positions together with adding and freeing tangent weight on function-curves. Inbetweens are also used to control the contrast and spacing of movement in our animation. The end result is a fully realized scene that is believable and sophisticated.

    http://rapidshare.com/users/QH34H9


    gnomon - 3ds Max - Fluid Simulation with Glu3D

    [​IMG]
    [​IMG]

    In this DVD, Cetin Tuker demonstrates the basic parameters of
    Glu3D in 3ds Max including the Glu3D main node, particle source,
    object manager and per object parameters. Cetin also walks you
    through a production quality fluid simulation animation project,
    starting from the storyboards. Modeling the objects in Max, scene
    setup and animation alternatives using the PWrapper function of
    Glu3D with the particle flow of Max, filling closed volumes with
    Glu3D particles and designing a fluid explosion are all thoroughly
    discussed. By watching this DVD you will see the entire production
    process for a fluid based commercial project.

    * User Interface and Main Node
    * Workflow and Parameters
    * Explanation of Storyboard
    * Modeling and Texturing
    * Preparing the Scene
    * Setting up Particles on the Objects with Particle Flow and PWrapper
    * Filling a Closed Container
    * Designing a Fluid Explosion

    RS:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon: Pipelines for Video Game Animation

    [​IMG]

    Gnomon: Pipelines for Video Game Animation

    Scott Easley takes you through the process of constructing a character animation pipeline in Maya that will allow you to constantly improve and update your characters without adversely affecting any of the existing animations. Scott also shows you how to use the Trax animation editor from the ground up and how to build a library of animation actions which you can then use to block-out more complex character animations. Included on this DVD are tutorials, a sample rig, blend shapes for facial set- ups, character texture maps, custom tools, shelves, poses and a Maya project to get you on your way.

    Chapters:
    01: Making a ‘Pipeline?’
    02: Understanding “Major Power” Rig
    03: Anim Export/Import
    04: Custom Tools
    05: Understanding the Trax Editor
    06: Animation with the Trax Editor
    07: Using Trax Editor with Rigs
    08: Finishing Final Trax Editor Animation
    09: Animation Workflow and References

    [​IMG]

    http://rapidshare.com/files/16637263/PVGA.part01.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
  5. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Gnomon: 3D Matte Painting and Camera Mapping

    [​IMG]

    Gnomon: 3D Matte Painting and Camera Mapping

    In this second DVD in a series, Chris Stoski illustrates the creation of several 3D matte paintings. In the visual effects industry, directors are always asking for moving cameras in matte paintings and Chris shows how this is achieved. He creates two different environments and discusses how a matte painter creates camera movement in these key scenarios. In addition to Adobe Photoshop®, Chris uses Autodesk 3ds Max, but the techniques can be implemented with other popular 3D software as well. From forward-moving dolly shots to lateral helicopter aerials, Chris covers the essentials of 3D and 2.5D matte painting for matte artists of all skill levels.

    Over 2 1/2 hours of lecture.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Rapidshare:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    Pass: gfxgfx.net

    Depositfiles:
    Part1: Перейти по ссылке
    Part2: Перейти по ссылке
    Part3: Перейти по ссылке
    Part4: Перейти по ссылке
    Part5: Перейти по ссылке
    Part6: Перейти по ссылке
    Part7: Перейти по ссылке

    Pass: specterworld.net


    The Gnomon Workshop - Houdini 101 Interface and Workflow

    [​IMG]

    Designed for the experienced 3D artist new to Houdini, this disc contains over five hours of lecture and extensive example files. With Houdini's strong history as a high-level effects animation package, seasoned feature film effects artist Garman Herigstad helps demystify its unique procedural approach to creating animation. He introduces Houdini's interface to establish familiarity with the software, and then presents its powerful step-by-step procedural approach, which allows for great variations in results leading ultimately to a faster production workflow. Examples include driving animation with audio data, modifying geometry using moving image sequences, particle animation setup, and basic shader creation. Houdini's "Takes" versioning is also introduced. These examples can be used with the apprentice version of the software available at Перейти по ссылке.

    http://rapidshare.com/files/85877800/The_Gnomon_Workshop_-_Houdini_101_Interface_and_Workflow_.txt


    The Gnomon Workshop - Houdini Rigid Body Dynamics | 1,16 G

    [​IMG]

    Houdini's dynamics system (DOPs) is a very powerful tool that allows users to not only simulate physics, but to interact with the simulation in order to make an impossible looking effects shot look realistic. This is what has made DOPs the dynamics software of choice for high-end feature effects in a very short time. This DVD covers the rigid body dynamics (RBD) features of Houdini, as well as the controls and forces that are common to RBD, cloth and hair systems (though cloth and hair are not covered in this DVD). Houdini’s rigid body dynamics have been used to make characters run through walls (X-Men 3), crumble to pieces (Gatorade commercial), and to make objects on a cruise ship fly around as the ship capsizes (Poseidon). This disc is a comprehensive reference, covering features in great detail through many simplified examples, as well as completed case studies of a bowling ball, dominoes, an exploding building and a crashing train.

    http://rapidshare.com/files/85751341/Houdini_Rigid_Body_Dynamics_.txt


    Gnomon Analog Scott Robertson - How to Render Matte Surfaces Volume 3: Shading Complex Curved Surfaces[DVD5]

    [​IMG]

    On this last of three DVDs in the Matte Surface rendering series, Scott shares with you the complex curved surface shading techniques he has been teaching for over a decade. He explains a logical and technical approach to assigning values to simple curved panels. Using Nupastel chalk and Vertithin-Prismacolor pencils, he shows various lighting strategies you can use to light and render complex curved surfaces of your own design. The curved surface examples increase in complexity by the end of the DVD, when the cover piece is rendered from start to finish. Finally, Scott demonstrates several quick vehicle value sketches, employing all of the knowledge learned from this series. This DVD is intended as a “must-watch” for beginners ready to take their skills to the next level, as well as a solid foundation for the more experienced artist/designer.

    Topics covered:
    Lighting Strategies
    Calculating Cast Shadows
    Sunlight Characteristics
    Local Light Characteristics
    Shading Compound Curved Surfaces
    Quick-Shading Techniques

    Chapters:
    01. Introduction
    02. Curved Surface: Example 1
    03. Simple Curved Surfaces
    04. Compound Curved Surfaces
    05. Undercut Curved Surfaces
    06. Shading X-Y-Z Surfaces
    07. Shading the Floating Form
    08. Spaceship 1
    09. Spaceship 2
    10. Spaceship 3

    Run Time: 2:01:26
    Instructor: Scott ROBERTSON
    Format: DVD-Video
    Video: MPEG2 720x480 60Hz 4:3
    Audio: Dolby Digital 2.0 192 Kbps
    Перейти по ссылке

    http://rapidshare.com/files/77309280/SR-Volume_3-Shading_Complex_Curved_Surfaces.part01.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
  6. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    The Gnomon Workshop: The Techniques of Neville Page Vol. 2

    [​IMG]

    Vol. 2: Digital Painting-Fantasy Wildbeest | 643 MB

    Drawing on the content from his Character Design and Sketching DVD, Neville paints a quick photo-realistic illustration using techniques employed within Photoshop. He starts off by establishing a color palette and value study by generating a small thumbnail painting. This becomes the foundation for the final illustration. Neville demonstrates various texture brushes and glazing techniques to create a quick, yet realistic representation of animal skin. The lesson reveals techniques for hair and detailing, as well as graphic treatments and color shifting. Neville also shows how to create a simple photographic studio setting for your character.

    The software used in this DVD is Adobe Photoshop.

    Chapters:
    01: Introduction
    02: Starting the Illustration
    03: Roughing in the Form
    04: Rendering the Face #1
    05: Adding Graphics and Hairs
    06: Refinement of Overall Image
    07: Rendering the Face #2
    08: Hairy Ears and Other Details
    09: Final Refinement
    10: Credits

    Скачать/Download:
    Rapidshare:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    Mirror:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon - Mudbox - The Digital Maquette - Volume One

    [​IMG]

    Gnomon - Mudbox - The Digital Maquette - Volume One

    Art Direction and Digital Sculpting with Zack Petroc

    Zack Petroc's Art Directing Series begins with The Digital
    Maquette. This title presents an innovative and direct approach to
    3D content creation. Zack demonstrates a Maya-to-Mudbox
    workflow, outlining the advantages of digital sculpting and
    showcasing the benefits it can offer your design team. The
    workflow is presented with the artist in mind. It highlights specific
    tools and techniques focusing on how they add to the creative
    freedom of your design process. As Zack creates two characters
    from the initial box mesh to final sculpted pose, he discusses how
    to define your character from both an art directing and digital
    sculpting perspective. This lecture is intended for Art Directors
    and Production Designers who are interested in discovering how
    digital sculpting can add to their creative process. Additionally, it
    presents information for artists who are interested in growing
    their skills as digital sculptors.

    TOPICS COVERED:

    * 3D Design Iteration
    * Defining Character
    * Establishing Unified Design
    * Form Development
    * Gesture Block-in
    * Sculptural Rhythm
    * Organized Mesh Creation
    * Full Pose Sculpting

    Скачать/Download:
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon Workshop - Paint Effects 101 (Original ISO - 1.95 GB)

    [​IMG]

    Gnomon Workshop - Paint Effects 101

    This DVD plunges into the basics of Maya's Paint Effects. Ethan Summers gives you a feature-by-feature examination of this powerful package, teaching you to control the density of your polygon mesh, to manage your pressure and control curves and to establish an effective workflow process. Ethan will explain various types of animation and illustrate basic ways Paint Effects can connect to dynamics within Maya.

    2 1/2 hours of lecture.

    Качать>>>


    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon Workshop - Mental Ray Fundamentals (Original ISO - 1.08 GB)

    [​IMG]

    Gnomon Workshop - Mental Ray Fundamentals

    In this DVD, Matt Hartle focuses on teaching the fundamental aspects of the Mental Ray renderer, including memory and performance, sampling, image output, motion blur, displacement and depth of field. By understanding the technical implementation of these different aspects of the Mental Ray renderer, you will be able to dramatically increase the speed and efficiency of your renders to produce production level results.

    Качать>>>


    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
  7. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Gnomon Workshop - Mental Ray - Lighting and Shaders (Original ISO - 1.28 GB)

    [​IMG]

    Gnomon Workshop - Mental Ray - Lighting and Shaders

    In the second DVD of this series, Matt Hartle focuses on lighting, shaders, and High Dynamic Range Imaging (HDRI) within Mental Ray for Maya. Mental Ray supports most of Maya's features, in addition to many others. This DVD shows you how to get the best use of Mental Ray to render fluids, particles, fur, geometry based paint effects, blurry reflections and refractions, area lights, contour rendering, and High Dynamic Range images.

    3 1/2 hours of lecture.

    Качать>>>


    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    The Gnomon Workshop - Automotive

    [​IMG]

    Finding and Using Car Orthographics
    Using Scale Models
    Building a Rough Car Model
    Refining A Car Model Using a Panel Approach
    Building Car Rims
    Using Guide Curves for a Smooth Finish
    Using Booleans....


    01: Introduction to Base Concepts
    02: Properly Using Booleans
    03: Obtaining Car Orthographic Images
    04: Aligning Imageplanes Using Blueprints
    05: Aligning Imageplanes from Physical Models
    06: Roughing in the Basic Shape
    07: Breaking Down the Car for Refinement
    08: Refining the Front Quarter Panel
    09: Refining a Design Car
    10: Modeling Car Rims
    11: UV Layout Issues
    12: Final Review and Conclusion

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Rar Password (if required)
    Перейти по ссылке


    Gnomonology Outdoor Lighting Tutorials(1-6)

    [​IMG]

    This tutorial provides a detailed demonstration of how to approach outdoor lighting for any time of day. We begin by discussing the nature of outdoor light, the sun, the sky, shadows and the use of...reference material. In Maya we focus on a direct illumination approach utilizing both the native renderer and Mental Ray, while also discussing the use of skyDomes, bounce light, raytracing, optiFX, Final Gather and Ambient Occlusion. Various times of day are created, including morning, noon, afternoon, evening and night. Animated lighting tests are rendered and composited in After Effects, incorporating Z-depth based Depth-of-Field, Highlight Blooming and other filter adjustments to make our renders feel more photographic.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomonology Outdoor Lighting Tutorial II

    [​IMG]

    This tutorial is the part 2 of the Gnomonology Outdoor Lighting, it provides a detailed demonstration of how to approach outdoor lighting for any time of day. We begin by discussing the nature of outdoor light, the sun, the sky, shadows and the use of...
    This tutorial provides a detailed demonstration of how to approach outdoor lighting for any time of day. We begin by discussing the nature of outdoor light, the sun, the sky, shadows and the use of reference material. In Maya we focus on a direct illumination approach utilizing both the native renderer and Mental Ray, while also discussing the use of skyDomes, bounce light, raytracing, optiFX, Final Gather and Ambient Occlusion. Various times of day are created, including morning, noon, afternoon, evening and night. Animated lighting tests are rendered and composited in After Effects, incorporating Z-depth based Depth-of-Field, Highlight Blooming and other filter adjustments to make our renders feel more photographic.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomonology Outdoor Lighting Tutorial III

    [​IMG]

    This tutorial provides a detailed demonstration of how to approach outdoor lighting for any time of day. We begin by discussing the nature of outdoor light, the sun, the sky, shadows and the use of...
    This tutorial provides a detailed demonstration of how to approach outdoor lighting for any time of day. We begin by discussing the nature of outdoor light, the sun, the sky, shadows and the use of reference material. In Maya we focus on a direct illumination approach utilizing both the native renderer and Mental Ray, while also discussing the use of skyDomes, bounce light, raytracing, optiFX, Final Gather and Ambient Occlusion. Various times of day are created, including morning, noon, afternoon, evening and night. Animated lighting tests are rendered and composited in After Effects, incorporating Z-depth based Depth-of-Field, Highlight Blooming and other filter adjustments to make our renders feel more photographic.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomonology Outdoor Lighting Tutorial IV

    [​IMG]

    Changing the Time of Day
    This tutorial provides a detailed demonstration of how to approach outdoor lighting for any time of day. We begin by discussing the nature of outdoor light, the sun, the sky, shadows and the use of reference material.
    In Maya we focus on a direct illumination approach utilizing both the native renderer and Mental Ray, while also discussing the use of skyDomes, bounce light, raytracing, optiFX, Final Gather and Ambient Occlusion. Various times of day are created, including morning, noon, afternoon, evening and night.

    Animated lighting tests are rendered and composited in After Effects, incorporating Z-depth based Depth-of-Field,
    Highlight Blooming and other filter adjustments to make our renders feel more photographic.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomonology Outdoor Lighting Tutorial V

    [​IMG]

    This tutorial provides a detailed demonstration of how to approach outdoor lighting for any time of day. We begin by discussing the nature of outdoor light, the sun, the sky, shadows and the use of reference material. In Maya we focus on a direct illumination approach utilizing both the native renderer and Mental Ray, while also discussing the use of skyDomes, bounce light, raytracing, optiFX, Final Gather and Ambient Occlusion.
    Various times of day are created, including morning, noon, afternoon, evening and night.
    Animated lighting tests are rendered and composited in After Effects, incorporating Z-depth based Depth-of-Field, Highlight Blooming and other filter adjustments to make our renders feel more photographic.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomonology Outdoor Lighting Tutorial VI

    [​IMG]

    This tutorial provides a detailed demonstration of how to approach outdoor lighting for any time of day. We begin by discussing the nature of outdoor light, the sun, the sky, shadows and the use of reference material. In Maya we focus on a direct illumination approach utilizing both the native renderer and Mental Ray, while also discussing the use of skyDomes, bounce light, raytracing, optiFX, Final Gather and Ambient Occlusion. Various times of day are created, including morning, noon, afternoon, evening and night. Animated lighting tests are rendered and composited in After Effects, incorporating Z-depth based Depth-of-Field, Highlight Blooming and other filter adjustments to make our renders feel more photographic.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
  8. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Gnomonology BULLETS, DUST HITS AND DEBRIS

    [​IMG]

    When objects impact the ground, such as bullets or footsteps, one often expects to see an effect such as a puff of dust (dust hit) or a burst of debris. This four part tutorial demonstrates how to create dust hits and debris from bullets hitting the ground, fired by an animated jet fighter composited into a live action background. In chapter one, we create a dust hit generator that allows us to easily create a library of sequences to map onto particle sprites. The generator incorporates volume emission, omni emission, volume axis fields, turbulence, multiStreak and sprite particles, expressions and hardware rendering.

    http://rapidshare.com/files/69751733/G.Bullets.Dust.Hits.Chapter.1.To.4.DVD.pm.part01.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    GNOMON-Introduction to Subsurface Scattering

    [​IMG]

    Translucency is a characteristic of many materials, both natural and man made. From leaves and murky water to wax, sandblasted glass or skin, many objects that may be opaque will still absorb light into the surface. Subsurface Scattering is a rendering technique that allows for the simulation of translucency in Mental Ray. This lecture introduces the misss Fast Simple material and gives an in-depth demonstration of how to set-up and work with the shader.

    http://rapidshare.com/files/48803227/Intro_to_SSS.mov.001.html
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon Boujou 2 - Matchmoving and Integration

    [​IMG]

    http://rapidshare.com/files/50554332/Gnomon_Boujou_2_MI.part01.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon Shake Color Correction and Layers

    [​IMG]

    In this lecture, visual effects artist Matt Linder demonstrates powerful color and layer techniques and how to achieve photo-real imagery in Shake. He discusses digital color theory, the basic math behind each color node, as well as understanding premultiply and unpremultiply, bit depth and Log-to-Lin conversions. Matt shares his tricks for matching colors, targeting specific colors or areas for color, keying for color or using color nodes for keying, and the all powerful ColorX and LayerX nodes. Every color and layer node is thoroughly discussed. The DVD includes color training exercises and numerous production examples.
    3 hours of lecture.


    Product Code: MLI02

    Digital Color Theory
    Color Math
    Layer Math
    Log-to-Lin, Cineon Conversion
    CGI Premultiply and Unpremultiply
    Color Matching Exercises

    Targeting Colors
    Targeting Specific Areas
    Keying for Color
    Matching Shadow Values
    Powerful Expressions for Color-X

    01: Color Theory
    02: Color Nodes 1
    03: Color Nodes 2
    04: Layer Nodes
    05: Color Timing Excersises
    06: Targeting Colors


    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon - Sculpture with John Brown Volume 1: The Character Armature

    [​IMG]

    Gnomon - Sculpture with John Brown Volume 1: The Character Armature | AVI | 710 MB

    The Armature is the aluminum skeleton underneath a clay sculpture. It not only supports the sculpture, but also contains valuable proportional measurements. More than just twisting wire, this method of making a telescoping armature teaches how to calculate and be exact, as well as how to plan and execute your creative ideas from their inception. Its rudimentary approach to advanced techniques ensures professional results from sculptors of all calibers. Learn how to determine scale and also where the sculpture will come apart for accessibility and molding.


    01: Introduction
    02: Character Design
    03: Armature Map
    04: Tool Overview
    05: Getting Started
    06: Locating the "t"
    07: Making the Arms
    08: Wrapping
    09: Measure and Cut
    10: Cutting Brass
    11: Attaching Brass
    12: Attaching Arms
    13: Attaching Neck
    14: Attaching Head
    15: Preparing Feet
    16: Nuts and Bolts
    17: Securing to Base
    18: Closing Comments
    19: Credits


    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
  9. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Gnomon Workshop - Introduction to NUKE Compositing (Disc 1 + 2)

    [​IMG]

    In this DVD, Rob covers all the major aspects of NUKE and reveals many areas where the casual user would not have known to go at first glance. Rob also provides sensible approaches for how to lay a good foundation for proper compositing in your own projects.


    NUKE, short for "New Compositor", began as the in-house compositing and effects application at Digital Domain, where it won an Academy Award® for Technical Achievement. NUKE is built primarily for visual effects film work at a variety of element resolutions and color spaces, all within a floating point 2D and 3D environment. This lecture covers the essentials of working with film-based and CGI elements in a professional, extensible and fast compositing pipeline. Utilizing many techniques for speed and efficiency, NUKE is able to provide rich output results and ultimate customization for the user. In this DVD, Rob covers all the major aspects of NUKE and reveals many areas where the casual user would not have known to go at first glance. Rob also provides sensible approaches for how to lay a good foundation for proper compositing in your own projects.

    6 hours of lecture.

    Качать>>>

    Disc 1:

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Disc 2:

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    The Making Of Jester

    [​IMG]

    This 'making of' demonstration and lecture began with the decision to take a personal sketch, develop it in 3D and produce a lifesize print. This would require the development of high-resolution detail and textures that could hold up to a 4000x6000 pixel render, effectively making Jester a film-res character. Using Maya, UVlayout, Zbrush, Bodypaint and Photoshop, 'Jester' was created in 60 hours. Observe and listen as Alex shares his workflow, thought process and techniques.

    Level: Intermediate/Advanced.

    A working knowledge of Maya/ Zbrush/ Bodypaint/ Photoshop is required. While literally every step is shown and explained, it is not realistic to have this lecture also be an 'Intro to Photoshop' or an 'Intro to Zbrush', or else it would go on forever. I therefore assume that the student has seen the Gnomon intro lectures available on DVD or here at Gnomonology.


    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке

    Gnomonology - Rendering Zbrush 3.1 Displacement Maps

    [​IMG]

    This tutorial gives a detailed walkthrough of using ZBrush 3.1 to extract a 32bit floating point displacement map from the Stingerhead ZTool (also available on Gnomonology). Once the maps and geometry are exported from ZBrush, the full process to set up displacements for rendering in Maya is covered. Special attention is given to proper Mental Ray setup as well as production tips for driving your settings with simple expressions. This first part, of a three part tutorial on rendering ZBrush displacements in Maya, is a comprehensive introduction to the often misuinderstod process of getting effective renders of your ZBrush models.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon - Neville Page - Volume 3 - Rendering Eyes

    [​IMG]

    Making eyes appear rich and soulful is critical to conveying character. In Rendering Eyes, Neville Page clearly describes a process for rendering beautiful, frightening, or appropriately horrible eyes. Detailing the anatomy of the eye, he explains how to approach the various details that contribute to a natural looking eye including reflection, glossiness, refraction, color, veins, the iris and wetness. Whether you choose to start with an existing sketch, render from scratch, or paint over a rough sculpture – all of which are described during the course of the lesson – these techniques are crucial to any character rendering.


    Chapters
    01: Research
    02: Matte Surface
    03: Understanding Reflections
    04: Reflective Sphere
    05: Changing the Environment
    06: The Human Eye
    07: Rendering Over a Sketch
    08: Adding the Eye
    09: Painting Clay
    10: Orangutan Eyes

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    The Gnomon Workshop - Practical Light and Color

    [​IMG]

    In this DVD, Jeremy discusses the fundamentals of light and color from a very practical standpoint. Going back to the basics of how light works in the real world, he focuses on an often neglected subject. Intended as an introduction to understanding light and color, the lecture covers topics such as bounced light, shadows, atmosphere and camera effects, going beyond basic color theory while staying relatively untechnical. Jeremy demonstrates many practical examples of how to apply the concepts to both 2D and 3D image creation.
    About 2 hours of lecture.


    Product Code: JVI01

    Light Basics
    Bounced Light
    Understanding Shadows
    Color

    Surface Response
    Depth, Atmosphere and Camera Effects
    Traditional Art Studies
    Painted Studies


    01: Introduction
    02: Light Basics
    03: Bounced Light
    04: Shadows
    05: Color
    06: Surface Response
    07: Depth and Camera
    08: Art Study
    09: Application

    Video: QuickTime 1024x768


    Качать>>>

    rapidshare.com


    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
  10. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Gmonon - The Techniques of Harald Belker (Vol.1-5)

    [​IMG]

    Volume 1: Introduction to Car Design and Drawing

    When designing automobiles, the ability to sketch well is absolutely essential. The skill of showing a design on paper enables the designer to communicate with others. In a step-by-step demonstration Harald will share his approach to quick sketching, design strategy, styling tips, and the process he takes to finalize a design direction. He concludes with the execution a final line drawing that presents a dynamic view of his vehicle.

    http://rapidshare.com/files/68613147/Gnomon__Harald_Belker__Vol_1_-_Introduction_to_Car_Design_and_Drawing.part1.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Volume 2: Digital Automotive Rendering

    There are many ways to render an automobile. Harald will take you through the steps to render an automobile with Adobe Photoshop through the use of paths, layering colors, surfacing and highlights. You will see his strategy for layer building, shading the form in color, rendering wheels, and background design. The end result of this demonstration is a quick but powerful color rendering executed with a digital medium.

    http://rapidshare.com/files/68623390/Gnomon__Harald_Belker__Vol_2_-_Digital_Automotive_Rendering.part1.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Volume 3: Integrating a Vehicle into an Environment

    This demo deals with the integration of a rendered vehicle into a city environment. This is a basic step-by-step of how to render a vehicle, set up a photo of a cityscape, and integrate the vehicle so that it looks like it is truly in the scene. This is not a full-blown matte painting, but a quick way to show how vehicles are rendered and placed for a motion picture application...quick and powerful, with dramatic lighting.

    http://rapidshare.com/files/68631829/Gnomon__Harald_Belker__Vol_3_-_Integrating_a_Vehicle_into_an_Environment.part1.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Volume 4: Car Design and Presentation

    The ability to design a car is not something anyone can just pick up by taking a class or drawing for a few weeks. It requires a serious amount of dedication and many hours of practice. Harald will take you step-by-step through his design process and give you a look into the complexity and challenges of designing a vehicle similar to the one he designed for Minority Report. In addition, he will also introduce one of the cars he designed for Hotwheels®, and take you through each step of its design process. At the end of the lecture he quickly renders a car’s side-view within Adobe Photoshop®, and shows some of the many tricks he uses to complete a powerful presentation of the design.

    http://rapidshare.com/files/68639172/Gnomon__Harald_Belker__Vol_4_-_Car_Design_and_Presentation.part1.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Volume 5: Prop Design and Presentation

    Over his long career, Harald Belker has designed many props and products for the film and video game industries. In this lecture he will share his techniques for ideation sketching, choosing the right tools, and preparing a quick yet professional presentation. In addition, he will walk you through the process of designing a handheld device and a futuristic weapon. His personal preferences for materials, ergonomics, line quality and shape will be of help to anyone who is interested in the field of prop design.

    http://rapidshare.com/files/68645301/Gnomon__Harald_Belker__Vol_5_-_Movie_Prop_Design_and_Presentation.part1.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    The Gnomon Workshop - Scott Robertson - How to Render Matte Surfaces Volume 1: Shading Planar Surfaces

    [​IMG]

    On this first of three DVDs in the Matte Surface rendering series, Scott shares with you the shading techniques he has been teaching for over a decade. Scott covers the necessary tools and materials, explaining how to use them.
    Next he explains and demonstrates the basics of how our brains interpret form via value changes. Scott uses observational video clips of a box in various lighting scenarios to reinforce his value assignment strategy. Walking you through several sketches, he shows his techniques for properly constructing the cast shadows of planar forms. The rendering examples demonstrate the use of pencil, chalk and marker. This DVD is intended as a “must-watch” for beginners and a good refresher for the more experienced artist/designer.

    Качать>>>

    Size: 4,38 G

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gmonon - The Techniques of Syd Mead (Vol.1-4)

    [​IMG]

    Volume 1: Thumbnail Sketching and Line Drawings
    Volume 2: Value Sketching
    Volume 3: Creating the Color Preliminary
    Volume 4: Final Gouache Rendering

    Volume 1: Thumbnail Sketching and Line Drawings

    Syd's first DVD introduces the student to the principles of creating thumbnail sketches and subsequent line drawings in the process of creating a successful composition. Topics illustrated include establishing value using only shades of black, and then using those shades to identify levels of detail in the composition, including vehicles, architecture, people and foliage. He guides the viewer through the process of choosing appropriate camera angles, and determining the geometry of the image. Syd goes through the process of defining proportion, the horizon line, the vanishing point, perspective and the ground plane, resulting in a series of sketches ready for further development.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке



    Volume 2: Value Sketching

    The second DVD in the Syd Mead series, this lesson introduces the viewer to the process of creating the Value Preliminary. Using a series of grey to black markers, Syd shows you how to illustrate your image once you've determined the picture composition and sketch views. He guides the artist through a step-by-step process of choosing the best view and, using only a series of nine grey markers, he shows how to create a value system for your illustration, explaining that the more you establish your value range at this stage, the more you ensure the visual sense of your final picture. Using felt tip markers of varying values, Syd guides the user through the process of creating detail, blocking shadows, indicating highlights and defining the detail on the Value Preliminary.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Volume 3: Creating the Color Preliminary

    Using the value study prepared during the previous DVD, the artist is ready to create a color version of the Value Preliminary. Using a prepared line drawing, Syd guides the artist through the physical creation of a gouache miniature color preliminary of the scene. He details how this part of the process helps the artist experiment, determine his color needs and show the client a good representation of the final product before producing the larger illustration. Syd shows the viewer how to prepare cold press finish board, mix paint samples and create a custom color palette in preparation for completing the final rendering.

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Volume 4: Final Gouache Rendering

    In this final DVD, starting with a piece of blank cold press illlustration board, Syd takes the viewer through the process of creating the final gouache rendering of his initial composition. He talks about how to create and prepare a transfer sheet in order to trace down and block in the original line drawing. Once the illustration is transferred, Syd uses the color preliminary as a guide and demonstrates how to use the pre-mixed custom color palette to add detail to the illustration one area at a time. Using this method, he adds detail from background to foreground, retracing at each stage, re-establishing detail areas and completing the illustration.

    Качать>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    The Gnomon Workshop - Basic Perspective Form Drawing (Vol.1)

    [​IMG]

    On this DVD Scott introduces the basics of 1, 2 and 3 point perspective drawing and leads you through the exercises needed to gain the skills necessary to draw man-made forms of your own design. Intended to be a lecture for the beginner or a refresher for the working professional, Scott shares the form building basics he utilizes when doing his advanced vehicle drawings; the drawing of freehand perspective grids and ellipses becomes the basis for a form building strategy. The DVD concludes with the drawing of complex curved surfaces that become the building blocks for vehicles in Scott’s following DVDs.
    Materials used: Pencil and Pen.

    01: Introduction
    02: Drawing Mechanics
    03: 1-Point Perspective
    04: 2-Point Perspective
    05: 3-Point Perspective
    06: Foreshortening
    07: Ellipses
    08: Section Drawing Introduction
    09: X, Y, Z Section Drawing
    10: Credits

    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon - Drawing Dinosaurs - Anatomy and Sketching

    [​IMG]

    Many of us drew dinosaurs when we were kids. Dinosaurs are
    beasts of paradox. They inhabited the world between monster and
    animal, imagination and science. For many, dinosaurs were the
    introduction to understanding the natural world. It is not surprising
    that many of the worldв€™s leading paleontologists started out as
    artists themselves. In this DVD, David conveys a strong
    understanding of dinosaur anatomy mixed with the sheer joy of
    giving life, personality and motion to these inspiring creatures.
    He covers a wide range of topics from skeletal structures and
    muscles, to range of motion and the essential gestures of various
    body types. David focuses on capturing these elements in the
    form of quick sketches of both herbivorous and carnivorous dinosaurs.

    TOPICS COVERED:

    * Head, Torso and Limbs
    * Vertebral Column
    * Proportion
    * Osteological Neutral Position
    * Muscles
    * Range of Motion
    * Locomotion
    * Comparative Anatomy
    * Body Types
    * Gesture
    * Quick Sketching


    Качать>>>

    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке


    Gnomon MAYA MEL for Effects Artists

    [​IMG]

    Instructor:
    Kevin MANNENS

    In MEL For Effects Artists, effects technical director Kevin Mannens offers an in-depth and hands-on dissertation on how to streamline and perfect your effects pipeline. This lecture demonstrates how to speed up your cloth workflow based on your production needs, streamline rigid body dynamics, workaround particle limitations, add functionality to Maya’s hair engine, and make your code more dynamic and productive in a harsh production environment.

    Over 7 hours of lecture.

    DVD:


    http://rapidshare.com/files/25046781/GMFEA.part01.rar
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
    Перейти по ссылке
     
    jamce123 нравится это.
Статус темы:
Закрыта.