Плагины и скрипты для 3D

Тема в разделе "3D", создана пользователем @sms, 19 окт 2007.

  1. @sms

    @sms blog.4ua.info -SEO

    Регистр.:
    20 окт 2006
    Сообщения:
    413
    Симпатии:
    90
    в топике разрешено постить сообщение только с описанием и ссылкой на скрипт и плагин
    весь флуд будет удален.
    ----------------
    Batch preview maker v0.8 DXF
    [​IMG]

    этот скрипт делает превьюшки из максовких файлов. опции видны на скриншоте.
    Скачать batch-preview-maker

    Добавлено через 9 минут
    The VRay Automator v1.0

    [​IMG]Скрипт для автоматизации некоторых настроек материала, источников освещения и выделенных объектов для визуализатора Vray.

    7sh_vray_automator в папку 3dMAX\UI\MaxScripts


    - The VRay Automator, (C) by Metin Seven
    --
    -- A simple MAXScript to automate otherwise tedious, repetitive,
    -- time-consuming, sleep-inducing tasks regarding VRay. :)
    --
    -- This script is free for any use except for profit by selling it.
    -- If you want to distribute this script in any way, please contact
    -- the author:
    --
    -- -------
    --
    -- Installation instructions:
    --
    -- 1: Copy the script into the UI/MacroScripts folder of your 3ds Max root folder.
    -- 2: Startup Max.
    -- 3: In the Customize dialog, go to the "SevensHeaven" category.
    -- 4: Drag the VRay Automator into any desired toolbar or put it in a quad menu.
    -- 5: Use this valuable tool forever and ever and ever. :)
    --
    -- -------
    --
    -- Note: change the default values/types to your favourite values/types
    -- (it's the last of the three values in the various spinner range values).
    --
    -- I'll elucidate my default settings:
    --
    -- Glossiness: 1,0 - Because I guess that's the most used value and it renders fast.
    --
    -- Subdivisions: 15 - Because the default of 50 is too high and causes unnecessary slow renders if you don't use
    -- interpolation. Subdivision values lower than 15 gradually start showing noisiness.
    --
    -- Maximum Depth: 10 - Because the default of 5 is too low, causing less realistic reflections and refractions.
    --
    -- Index: 1.52 - Because I think 1,6 is just a little bit too refractive for standard glass.
    --
    -- BRDF type: Ward - Because it's the shader that looks best.
    --
    -- The high quality default interpolation values are for compensating the loss of detail that interpolation tends
    -- to cause when using low quality values.
    --
    -- Light Multiplier: 30 - Simply the default.
    --
    -- Light Sampling Subdivs: 12 - because the default of 10 often looks just a little bit too grainy.
    --
    -- -------
    --
    -- Planned for the next release:
    --
    -- * Support for VRay 1.5 functions.
    The VRay Automator v1.0 |
     
  2. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Вот от меня пока 3 плагинчика. Если темка будет пользоваться популярностью, тогда буду вылаживать все что есть.

    [​IMG]

    Sitni Sati FumeFX v1.0a для 3ds max 9 (32bit)

    FumeFX - плагин для 3ds Max от компании Sitni Sati, известной своими популярными дополнениями Afterburn и Dreamscape. Плагин предназначен для создания реалистичного огня и дыма. Оба эффекта создаются с физической точностью, с учетом гравитации, температуры, давления, объектов, скоростей и внешних сил. Дополнительный модуль имеет гибкие настройки для управления эффектами.

    Скачать [10.31Mb]

    Если есть проблемы с ним, то во посмотрите туториал небольшой http://www.maks3-5.h12.ru/tutor/uroki/fume_fx.htm


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lumonix Puppetshop v3.41

    Puppetshop - плагин для анимации и моделирования в 3ds max 8 (или выше). Главными особенностями являются: создание любого числа объектов моделирования и частей, из которых они состоят; сохранение множества данных анимаций в одном max файле; отличная интеграция с Character Studio, Maya и Motion Builder; копирование уже сделанных анимаций, используя слои; возможность экспорта в стандартные кости 3ds max или напрямую в ваш игровой движок; возможность расширения его возможностей с помощью maxscript.

    Скачать [2.00Mb]


    [​IMG]

    PolyBoost 2.5

    Polyboost - это мощная утилита под 3DsMax, теперь уже под 9-й, для обработки editable poly, представляющая собой бесконечный набор полезных скриптов, организованный в отдельную панель инструментов. Polyboots обладает уникальными возможностями и помогает автоматизировать действия, которые большинство моделеров и 3D художников давно мечтали как-то автоматизировать.

    Скачать [2.27Mb]
    Чтобы получить полную версию достаточно удалить файл 3dsMax8\UI\Icons\Helpers_24i.bmp ( или лучше перенести его в другую папку) и запретить фаерволом любую сетевую активность максу. Иначе полибуст выдаёт типа "Дорогой юзер, мы выяснили что ваша версия крякнутая и поэтому она прекращает свою работу, идите на наш сайт и покупайте лицензию" = (
    НО если 1 раз сообразив, что программа взломанна, повторная ее установка уже невозможна. Будте внимательны с подключением к интернету.
     
  3. @sms

    @sms blog.4ua.info -SEO

    Регистр.:
    20 окт 2006
    Сообщения:
    413
    Симпатии:
    90
    Cebas Scalpelmax v1160 for 3DS MAX 32-bit, 64-bit [​IMG]ScalpelMAX для 3ds Max 9 - дополнительный модуль представляет собой альтернативу стандартному модификатору Slice и предназначен для разрезания объектов. ScalpelMAX отличается корректной работой с координатами проецирования, возможностью работать с высокополигональными моделями, а также наличием метода Best Guess, позволяющего создавать цельные сечения объектов


    ScalpelMAX is a 3ds max object modifier, offering advanced slicing functionality with many specialized features. ScalpelMAX is perfect for users who create complex CAD viszualisations with polygon counts above 100.000. Also the games and video effects people will love SclapelMAX because of its incredible texture slicing feature. Mapping coordinates won't be affected by ScalpelMAX operations and this makes it possible to cut down any geometry without losing the materials and mappings!

    ScalpelMAX can handle much higher polygon counts in realtime than the standard slice feature. ScalpelMAX also uses less memory to process the slice operation and this makes it also much faster than the built in feature. Another feature is it´s very high accuracy! ScalpelMAX won't fail doing the cut operation while the standard feature gives up and creates unusable "data rubbish". Everybody who ever used the standard Slice function for complex tasks, knows what that means. The standard Slice often is not able to do the job accordingly, Scalpel is able to do it because it simply calculates more accurate/efficient..

    для тех кто в танке мануалина от предыдущей версии в новой поставке мануалов нет
    Скачать обязательноl
    http://3d.arxua.com/2007/10/19/cebas_scalpelmax_v1160_for_3ds_max_32bit_64bit.html
     
  4. @sms

    @sms blog.4ua.info -SEO

    Регистр.:
    20 окт 2006
    Сообщения:
    413
    Симпатии:
    90
    VrayBlockRender_v0.2 [​IMG]- этот скрипт должен помочь тем кто часто рендерить враевские анимации на сетевом рендере. скрипт разбивает анимацию на куски и сам засылает эти куски в виже сетевых задач. причём скрипт точно так же разбивает просчёт ирмапы, то есть ирмапу можно ренжерить кусками на разных компьютерах одновременно. скрипт предназаначен для связки ирмапа + лайткэш. другие режимы не будут работать

    this script divides render sequens to separate chunks. it is usable for rendering with vray irr map - it allows ro divide irr map rendering. must be used inirrmap+lightcache mode.
    Скачать l



    Добавлено через 31 секунду
    fix_nonquad_polys_v.01 [​IMG] - этот скрипт ищёт полигоны с количеством эджей больше 4 и пытается разбить эти полигоны на четырёх или трёхугольники - берёт точку и ищет ближайшую к ней другую точку.
    и как часто бывает, нашлась шатная альтернатива этому скрипту. аналогичные результаты можно получить с помощью модификатора turn to poly и ограничить в нём длину пебра полигона. или в некоторых случаях может помочь конвертация объекта в стандартный максовский булеан и обратно в поли.

    но в сложный случаях штатная альтернатива точно не поможет... в планах развить скрипт - добавить констрейнт на угол, чистилку треугольных фейсов, выбиралку неквадратных полигонов.... может ещё чего...


    this script will process polygons with 5 and more edges and will try to connect corresponding edges
    as it sometimes happens there is a turn to poly modifier in 3dstudio max which does this task even better.

    Скачать !!!



    Добавлено через 1 минуту
    random_materials_v0.2 [​IMG]- скрипт рандомизирует материлы для выбранных объектов, материалы разными способами загружаются в интерфейс, и им можно назначать веса.

    this script randomizes materials across selected objects. you can define weights for materials.
    Скачать !!!



    Добавлено через 1 минуту
    BigRender VrayFBedition [​IMG]предназначен он для того чтобы рендерить большие картинки кусками.

    its purpose is to render large pictures by dividing them to smaller pieces
    Скачать

     
  5. JT90

    JT90 Писатель

    Регистр.:
    12 сен 2007
    Сообщения:
    5
    Симпатии:
    1
    Phoenix 1.5 http://rapidshare.com/files/21576974/Phoenix_1.5.zip
    плагин для имитации реалистичного огня
    П.С. стандартно подходит для 7 макса, но можно ручками и для других версий сделать: (папка по умолчанию установки макса) переносим все файлы с папки C:\Program Files\Autodesk\3dsMax8\plugins\Digimation в папку C:\Program Files\Autodesk\3dsMax8\plugins
    Добавлено через 24 минуты
    Wing [​IMG]
    http://www.effectware.com/download/max9/efx_wing.zip
    Wing-плагин используется, чтобы делать трехмерную форму крыльев для самолетов
    Vehicle Studio [​IMG]
    http://rapidshare.com/files/11800929/vehicle_studio_r9_32.zip.html 32 bit
    http://rapidshare.com/files/11801707/vehicle_studio_r9_64.zip.html 64 bit
    Этот модуль позволяет смоделировать движение автомобиля с учетом таких факторов, как скорость, особенности трассы и т.д. Кроме этого, при помощи плагина можно смоделировать столкновение автомобиля с разными объектами, в том числе с водной поверхностью, с объектами, расположенными на дороге и на бездорожье
    X-Dof [​IMG] http://maks3-5.ucoz.ru/plugins/x-dof.v2.0_r6_7.rar
    X-Dof - плагин позволяющий достигать быстрого и реалистичного эффекта и глубины Резкости Depth-Of-Field

    ZTint v1.02 [​IMG]
    http://www.maxplugins.de/r9_files/reid/ZTint_max9.zip
    ZTint - это плагин, позволяющий создавать рендер эффект при котором изменяется цветовой оттенок пикселей в зависимости от их удаленности до камеры.
     
  6. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    как-то давненько тут ничего не обновлялось, плагинов что-ли нет? :)
    Ща исправим эту ситуацию... держите от меня порцию новых плагинов...

    плагины для 3d max

    ThinkingParticles 3.0 for 3ds Max

    [​IMG]


    ThinkingParticles™ 3.0 is the ultimate rule based particle system for 3ds max, offering unparalleled power to the user. ThinkingParticles™ 3.0 is a completely new class of rule-based particle systems for 3ds Max. When this type of particle system is compared to an event-based particle system, (which works on triggers and time dependent events) you'll find many unique advantages within TP3's rule-based logic, which is free from normal time-based constraints and instead applies simple behaviors. These behaviors govern all aspects of a particle’s motion, life, death, and collisions in a true non-linear fashion. We hope you find that by using ThinkingParticles 3, you can create all the incredible effects you were hoping for, but have been limited previously by existing technologies.

    The real power of ThinkingParticles™ comes from its unlimited combination of conditions and operators to define the behavior of each single particle in a particle system. Like C++ opens up an unlimited world for a software developer, ThinkingParticles™ offers the same unlimited power to the 3ds max artist.


    ThinkingParticles R3.0 for 3ds Max 32bit
    ThinkingParticles3.0win32.rar

    ThinkingParticles R3.0 for 3ds Max 64bit
    ThinkingParticles3.0win64.rar

    cebas IPClamp 1.1
    IPClamp1.1.rar

    Sitni Sati FumeFX v.1.1 for 3ds MAX

    [​IMG]

    Sitni Sati FumeFX v.1.1 for 3ds MAX (x32 & x64)

    Бла-бла... мегакруто... И все такое!=)))
    Забытые "остатки".

    FumeFX is a fluid dynamics engine designed for simulation and rendering of realistic fire, smoke, explosion and other gaseous phenomena. It's versatility, robustness and intuitive workflow makes it a perfect solution for the most demanding tasks in the computer graphics industry. Almost every aspect of simulation can be customized through 3ds max scripting, allowing user to interfere with simulation computation at the lowest level.

    Download:
    FumeFX 1.1 for 3dsmax2008 32Bit
    http://rapidshare.com/files/98129521/FUMEFX_1132.rar
    http://www.zshare.net/download/8673701eccbb24/
    http://www.shareonall.com/FUMEFX_1132_wbbo.rar

    FumeFX 1.1 for 3dsmax2008 64Bit
    http://rapidshare.com/files/98127711/FUMEFX_1164.rar
    http://www.zshare.net/download/8670955937bdb9/
    http://www.shareonall.com/FUMEFX_1164_lilp.rar

    FumeFX 1.1 Full for 3dsmax9 32Bit
    http://rapidshare.com/files/98247599/fumefx_v1.1_for_3ds_max_9_32bit.rar
    http://www.zshare.net/download/869815830aef72/
    http://www.shareonall.com/fumefx_v1.1_for_3ds_max_9_32bit_mkly.rar

    FumeFX 1.1 Full for 3dsmax9 64Bit
    http://rapidshare.com/files/98247543/fumefx_v1.1_for_3ds_max_9_64bit.rar
    http://www.zshare.net/download/86899826d2728a/
    http://www.shareonall.com/fumefx_v1.1_for_3ds_max_9_64bit_eopt.rar

    DCPELICS Authorization Tools
    http://rapidshare.com/files/50809491/DCPFLICS_CRACK.rar
    http://www.91files.com/?Y1MQ879YBGMJP0KMBDPX
    Pass: 51render.com


    Cebas Pyrocluster v.3.5 - 3DMAX-x32

    [​IMG]

    Cebas Pyrocluster v.3.5 - 3DMAX-x32 / 10.6 mb packed

    Pyrocluster closes the gap between soft hazy 3D environment effects and puffy dense pyroclastic volcano clouds! A long awaited 3D artist's dream comes true! 3D smoke and cloud effects in all variations just right under your finger tips.
    pyrocluster offers state of the art volume acceleration rendering technologies, and it is by far one of the fastest and most flexible 3D smoke/cloud generators for 3ds max 6 through 2008. To guarantee a flawless integration into 3ds max, many new workflow and design concepts have been introduced. pyrocluster is now much more user friendly and offers even better control over volumetric effects like any other tool for 3ds max.

    На счеи "мечты 3Д-артистов осуществились", конечно, после AfterBurn'а и FumeFx'а можно поспорить. Но безусловно, плагин мощный, полезный и более простой в совоении, чем AfterBurn-))

    Download


    Hairtrix 1.0 for 3ds Max 8-2008 x32 & x64

    [​IMG]

    Hairtrix - новый плагин для создания волос в 3ds Max

    Спустя целых два года после анонса выпущен новый плагин для создания волос для 3ds Max. Новый дополнительный модуль Hairtrix является результатом слияния двух известных плагинов для создания волос и шерсти - hairfx и Ornatrix. Он предлагает сразу два решения для моделирования и визуализации волос, обеспечивает совместимость с finalRender Stage и VRay, а также дает возможность причесывать персонажей прямо в окнах проекции, без необходимости открытия дополнительных окон.

    Среди особенностей плагина:
    - Несколько движков для имитации движений волос, в том числе Aegia PhysX.
    - Конвертер Cloth Mesh, обеспечивающий совместимость с cloth и SimCloth3
    - Движки сглаживания, обеспечивающие хороший результат после визуализации
    - Полная поддержка mental ray
    - Несколько материалов, предназначенных специально для создания волос
    - Несколько специальных модификаторов для добавления таких эффектов, как кудрявость, завивка, собирание волос в пучок и т.д.
    -----------------------------------
    Hairtrix consists of two formerly independent plug-ins, hairfx and Ornatrix that can now be used in concert to create amazing hair and fur effects. Both Ornatrix and hairfx are production-proven hair creation and simulation tools for 3ds Max and they provide users with a multitude of advanced tools for creating realistic hair and fur, and simulating its movement.

    With hair creation and simulation, it has always been difficult to achieve good results in a reasonable time frame. Getting hair to look believable is a hard task on its own. Having that hair animate believably can be even harder. The basic idea behind Hairtrix has been to make a combined generalized framework of tools that allow creation, manipulation, and rendering of sub-pixel objects such as hair. This is no easy task because of the complexity level of structures that have to be dealt with. However, Hairtrix makes creating and animating realistic hair and fur quickly and efficiently a reality.
    Cure your creatures’ and characters’ baldness by applying the Hairtrix to any 3D geometry in your scene, and within seconds, you’ve got a lush sprouting of everything from short stubble to long silky hair that can be further refined and styled. In any 3ds Max viewport, users can then interactively push, pull, comb and cut Hairtrix hair to match their characters’ needs. Need your character to look like they just got out of bed? Then layer some frizz and randomness to the hairstyle in seconds. Want wet, matted hair for your creature? No problem, just apply spacewarps like gravity as well as complex specular hair shaders to achieve the look you’re after.

    Just check out this extensive list of features that Hairtrix offers:


    * Brush-based hair combing directly within the 3ds Max viewports
    * Multiple dynamics engines (including Aegia PhysX) allow for complex motion to be created quickly for hair
    * Cloth Mesh converter provides support for built-in cloth and SimCloth3 dynamics
    * Advanced anti-aliasing engines for clean renders
    * Full mental ray support
    * Improved Surface Distribution dialogs allow new ways to derive parameters from the emitter surfaces
    * Random Distribution curve controls allow the user to define the exact distribution of a parameter over its range
    * Better and more flexible export of hair to external plug-in tools and MAXScript.
    * Improved anti-aliasing through a new thick strand renderer
    * Rendering in buckets of any size and order to lower memory usage and allow for better integration with ray tracers like finalRender and VRay
    * Unique channel-based system allows for total control over visual properties of hair and fur including Vertex Color manipulation for real-time changes
    * Multiple hair specific materials allow for a full control over the final look of your hair
    * Atmospheric render controls allow users to balance render speed with quality output of their hair and fur creations
    * Multiple hair modifiers allow layering of effects such as Frizz, Curliness, Direction, Clustering, Strand Detail and much more

    Скачать/Download:
    Hairtrix 1.0 for 3ds Max 8-2008 32bit:
    http://rapidshare.com/files/100307419/hairtrix_v1.0_for_3ds_max_x86.rar
    or
    http://depositfiles.com/files/4181621

    Hairtrix 1.0 for 3ds Max 8-2008 64bit:
    http://rapidshare.com/files/100310199/hairtrix_v1.0_for_3ds_max_x64.rar
    or
    http://depositfiles.com/files/4182007


    PoserFusion for 3dsmax 9-2008 (32bits)

    [​IMG]

    PoserFusion for 3dsmax 9-2008 (32bits)

    Кому надоело смотреть на красивые модельки из Позера, может попробовать этот плагин-коннектор для переноса всех настроек модели из Позора в 3дмакс. Сам я пока не пробовал.

    PoserFusion seamlessly integrates Poser 7 3D character animation technology into Autodesk 3ds Max.
    3ds Max artists can now use readily available Poser content and pre-rigged characters to easily create Poser animations and play them back within 3ds Max. Tapping into the vast community of available Poser content, instead of creating content from scratch for 3ds Max animations speeds up your production time dramatically!

    Support for Poser 7 and 3ds Max 9-2008 Windows (32-bit only)
    Playback of Poser Animations from Within 3ds Max
    Create your own animations in Poser or use Poser’s automatic walk designer, and your geometry will animate and playback within 3ds Max.

    Maintain Link to Poser Files
    Make changes easily! After adjusting shaders or making additional modifiers in 3ds max, you can still go back into Poser to change a figure’s position, the changes automatically update in 3ds Max!
    Playback of Poser Dynamic Hair and Cloth
    With PoserFusion, Poser’s dynamic hair and cloth will playback in 3ds Max.
    Reload Poser Files from Within 3ds Max
    Instead of reloading your entire 3ds Max scene, you can just load the updated changes from Poser.
    Shader Translation
    PoserFusion translates your Poser shaders to 3ds Max Shading Networks, and assigns them to the correct polygons on your characters. For easy transition, all of the base Poser shading parameters are translated into 3ds Max Shaders, including:
    Object Color
    Highlight Color
    Ambient Color
    Reflective Color
    Color Maps
    Transparency Maps
    Transparency Min, Max, and Exponent
    Bump Maps
    Reflection Maps
    and More!

    Product homepage:
    http://graphics.smithmicro.com/

    Download
     
  7. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    продолжаем для 3d max

    Большое обновление скриптов для 3ds max 7/8/9/2008

    [​IMG]

    Большое обновление скриптов для 3ds max 7/8/9/2008.

    5 новых скриптов:
    bitmapCollector - Собирает все используемые в сцене текстуры в один каталог и обновляет пути;
    objectPainter - Позволяет рисовать объектами по геометрии. Например, можно смоделировать 10 видов булыжников и разбросать их по ландшафту. Этот скрипт использует уникальный авторский алгоритм, автор обещает активно развивать этот инструмент в ближайшие месяцы;
    softSelectionControl - Включатель/выключатель soft selection для объектов;
    faceNormalDisplayer - Включает отображение нормалей для фейсов объекта;
    surfaceSnapper - Позволяет двигать один объект по поверхности другого объекта.

    Были обновлены и старые скрипты: sLib, materialInfoDisplayer, nameManager, texmapPreview, objectDropper, splineKnotToObject.

    Скачать можно здесь


    RayFire Tool 1.32: плагин для создания выстрелов и взрывов

    [​IMG]

    Выпущена новая версия плагина RayFire Tool для 3ds Max. Плагин помогает создать эффект стрельбы из огнестрельного оружия. С его помощью можно создать отверстия от пуль, дым, осколки, взрыв на месте попадания выстрела в цель и т.д. RayFire Tool работает в том числе с анимированными объектами, причем, с его помощью можно создавать неограниченное число анимированных орудий и движущихся мишеней. Среди возможностей плагина можно также отметить возможность изменять свойства уже созданных эффектов в интерактивном режиме, а также прятать, замораживать, выделять и удалять любой слой или эффект при помощи менеджера слоев.

    В последней версии представлен новый интерфейс с использованием вкладок, добавлены предустановки материалов для reactor, исправлены многие ошибки и улучшена работа многих инструментов.

    Скачать


    Occlusion Pass Generator

    [​IMG]

    OPG (Occlusion Pass Generator) – бесплатная утилита для настройки в "один клик" occlusion пасса в 3ds max. При необходимости можно учитывать влияние карт прозрачности, bump’а и displacement’а. Работает с 3ds max 7/8/9/2008. Для скачивания необходимо заполнить небольшую анкету.

    ТУТ


    LBRUSH V2.0.9 3DS Max

    [​IMG]

    Плагин LBrush предназначен для создания мимики персонажей непосредственно в 3ds Max. Это - дополнительный модификатор, который содержит два инструмента: для анимации и трехмерной лепки. LBrush гораздо проще в работе, чем Morph - для создания анимации с его помощью нужно гораздо меньше ключевых точек.

    В последней версии плагина добавлена кнопка «Спрятать невыделенное», в семь раз ускорена работа инструмента Brush.

    рапида
    мега
    фэктори
    депозит
     
  8. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    продолжаем...

    EzCarRig – Бесплатный сетап автомобиля

    [​IMG]

    EzCarRig – бесплатный инструмент для настройки и анимации автомобиля. В автоматическом режиме контролирует движение по сложной поверхности, вращение и повороты колес, наклон и амортизацию кузова. Работает с 3ds max 9.

    Скачать можно на сайте автора


    LightRigger - бесплатный скрипт для имитации GI

    [​IMG]

    Скрипт LightRigger, который ранее был коммерческим, теперь распространяется бесплатно. Этот скрипт дает возможность визуализировать сцены с учетом глобального освещения, используя стандартный визуализатор (default scanline renderer). LightRigger использует только стандартные источники света и другие компоненты 3ds Max, чтобы сымитировать глобальное освещение. Качество эффекта при этом, как признаются создатели скрипта, "черновое", однако визуализация сцен происходит очень быстро. Более того, используя LightRigger, можно без проблем создавать анимацию.

    Посмотреть видеоурок по LightRigger и скриншоты можно тут
    Скачать для разных версий 3ds Max можно здесь



    LUMONIX SKIN FX V2.0.8 FOR 3DS MAX - XFORCE

    [​IMG]

    LUMONIX SKIN FX V2.0.8 FOR 3DS MAX - XFORCE - 10 Mb

    Skin FX is a 3dsMax based modifier (deformer) that gives the artist the
    ability to simulate mesh being deformed or 'sliding over' other objects such as skin sliding over bone or muscle.

    'Skin FX' is a 3dsMax based modifier (deformer) that gives the artist the ability to simulate mesh being deformed or 'sliding over' other objects such as skin sliding over bone or muscle. Skin FX can also help to control 'volume loss', which is a common problem with regular skinning techniques.

    Skin FX makes it possible to simulate effects such as Skin Sliding, Flesh Jiggle and Tentacle Dynamics at very little performance cost.

    Skin FX can be used for many types of effects from:
    Muscle deformation to foot prints in snow to faking soft-body deformations.

    Finally, Skin FX is an artist driven muscle and skin deformation plug-in. It is not a scientific muscle simulation tool. Instead it gives artists the control and workflow they need to take the next step in skin deformation.

    скачать


    DI-O-MATIC CHARACTER PACK V1.14 FOR 3DS MAX 6-9 & 2008 32 bit only

    [​IMG]

    DI-O-MATIC CHARACTER PACK V1.14 FOR 3DS MAX 6-9 & 2008 32 bit only| 62 MB

    The ultimate character animation plugins suite for 3ds max.

    The Di-O-Matic Character Pack is an all in one suite gathering all the plugins Di-O-Matic has developed until now and much more to help you save time in your production. It’s a single CD, with a single installer but it’s jam-packed of tools you need for your character animation.

    This pack contains the following plug-in's:
    - Cluster-O-Matic
    - Facial Studio
    - Hercules (по-моему - 1й раз выложили, оч мощный плаг для мышц в максе, причем простой, как 3 крпейки в настройках и использовании, не чета ACT'у)))
    - Morph-O-Matic
    - Morph Toolkit
    - Voice-O-Matic

    Часть 1
    Часть 2


    Darwin for 3dsmax

    [​IMG]

    On the CD, you'll find a complete set of arms, legs, bodies, heads, flippers, fins, beaks, teeth,
    hands, feet, hooves, tongues, horns, tails and wings which can be adapted, combined and evolved to
    produce the full range of vertebrate life.

    When you design in 3DS Max or any other package, you often start with Primitives - simple cubes,
    spheres, pyramids and cylinders which can be combined and manipulated to produce more complex objects.
    These Primitives, with their simple shapes and defined edges, are ideal for producing man-made objects.
    However, when it comes to creating lifelike creatures, their limitations become obvious very quickly.

    What's more, all the flexible body parts contain ready - skinned bones for animation.
    Your creature will be ready to start walking - or whatever you want it to do - almost from
    the moment you've finished building it. A realistically shaped skeleton lets you see exactly
    how your creature will move in real time - even if you've hidden the mesh itself to improve
    your PC's update time.

    Darwin also comes complete with a considerable texture library containing photographs of the skins
    of hundreds of creatures. You can use these for inspiration, to directly texture your creations or
    you can combine them to produce new alien skins of your own. The possibilities are endless.

    Часть 1
    Часть 2
     
  9. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    плагины для Cinema4D

    Vray 1.04 for Cinema4d - MAC OSX

    [​IMG]

    Vray is one of the very high end available render systems out there. almost the whole architectural Visualization business changed to Vray over the last years and the trend is ongoing, but not only architects, also product designer and other areas jumped on the train.

    http://rapidshare.com/files/85839035/Vray1.04Mac.rar


    Interposer Pro 1.4.5 for Cinema 4D

    [​IMG]

    interPoser Professional Edition is a Cinema 4D plugin suite that imports Poser content and scenes adding the ability to texture, pose, morph, and animate the content directly within Cinema 4D.

    Importation Features:
    * Geometry.
    * Texture image files with Poser 4/ProPack-level material support.
    * Props, Prop hair, Cameras, and Lights (infinite and spot).
    * Fully rigged and weighted Figures using Poser-style deformations.
    * Pose application: pose, animated, MAT, MOR, Inj/Rem, etc.
    * Morphs
    * Master-slave controls: FBM, PBM, JCM, ERC, etc.
    * Parenting and smartparenting.
    * Conforming
    * Figure locking, JP bulge controls, pose & morph symmetry, body part visibility, including other actions and controls.
    * Body Part locking, JP bulge controls, dials, including other actions and controls.

    рапида
    депозит


    The Third Party Storm Tracer v1.11 with Xtacy Elements for Cinema4D 8.5 and later

    [​IMG]

    Storm Tracer is an advanced high speed volumetric placard rendering system designed for Cinema 4D release 8.5 and 9.0. It allows you to create and render hundreds of thousands of particles or placards at an exceptionally high quality level many times faster than previously possible within Cinema 4D. And of course as a Third Party product great ease of use and flexibility is a given, it's literally just one click and go!
    This allows for some stunning effects, from fire and smoke, through micro particles to fields of grass, or even fur. From super-realistic to cartoon to abstract, the only limitation is your imagination.

    [​IMG]

    http://rapidshare.com/files/20289099/The.Third.Party.Storm.Tracer.v1.11.INTEL.with.Xtacy.Elements.for.Cinema4D.8.5.and.later-BB3D.rar.html
    http://depositfiles.com/files/685906


    Heyne Multimedia Drive v1.00.5 for Cinema4D-BB3D

    [​IMG]

    With DRIVE! you are able to create physically correct vehicle animations playfully easy. With just one mouse click you'll get a ready-to-drive vehicle, which drivability can be edited by a variety of setting possibilities.

    http://rapidshare.com/files/15183938/Heyne.Multimedia.Drive.v1.00.5.for.Cinema4D.rar
    Password: hey


    DPIT Nature Spirit (дух природы) 4 v3.99.99 for Cinema4D PLUGIN

    [​IMG]

    DPIT Nature Spirit extends the capabilities of Cinema 4D and offers customers exiting tools to generate and simulate nature with State-of-the-art technologies.

    http://rapidshare.com/files/19054943/DPIT.Nature.Spirit.4.v3.99.99.for.Cinema4D-BB3D.rar


    Heyne-Multimedia DRIVE! 1.01 for Cinema 4D R9.6, R10 (Windows 32/64)

    Heyne-Multimedia DRIVE! 1.01 for Cinema 4D R9.6, R10 (Windows 32/64) / 4mb

    With DRIVE! you are able to create physically correct vehicle animations playfully easy. With just one mouse click you'll get a ready-to-drive vehicle, which drivability can be edited by a variety of setting possibilities.
    You can record the simulation as a conventional key frame animation and thus render or edit it on computer systems on which DRIVE! is not installed.

    Perhaps you have already attempted to make an animation of a car. It is no big problem with a leisurely driving vehicle but as soon as dynamics become a factor – for example, with an oversteering racing car or an off-road vehicle on rough terrain – then it becomes much more arduous or almost impossible to achieve convincing results with classic key frame animation.

    With DRIVE! you'll be amazed how playfully easy it is to make an appealing animation of a car.

    Для пользователей Синемы, думаю, этот плагин будет интересен=)) На странице разработчика есть туториалы, как им пользоваться.

    рапида
    файлфэктори
    Pass: uploaded_by_JaCoP
     
  10. mardoksp

    mardoksp

    Регистр.:
    11 окт 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    96
    Cactus3D IK Tools v1.412 Retail for Cinema4D

    [​IMG]

    This is a plugin suite of command tools and expressions for character rigging and animation. It works with or without the Mocca module. For those who need to rig a character for animation in Cinema 4D's core package, but find it difficult to build a usable character rig with the basic IK Expression, this plugin will be indispensable. The specialized expressions in CD IK Tools will allow you to easily set up a stable, predictable character rig in no time.

    рапида
    депозит


    InterPoser Ltd v2.4.0 Retail for Cinema4D

    [​IMG]

    Плагин для Cinema4D по импорту сцен из Poser.
    ------------------
    InterPoser Limited Edition is a Curious Labs Poser scene importer plugin for Cinema 4D. By exporting a Wavefront file (.obj) of the scene and saving the scene (.pz3|.pzz) from Poser, interPoser allows reconstruction of material settings with the help of Poser Runtime references to find image textures.

    Changes saved to the Poser Scene file can be applied at any time thereafter. Using the plugin’s Runtime Explorer , you can apply any Poser Runtime library file containing material information to the selected object or objects in a manner similar to Poser. This means that material application can be done directly within Cinema 4D by selecting the thumbnail of a Poser Runtime library file!

    New to version 2.0 is the ability to import cameras and lights along with the scene import. Camera settings can be applied to imported cameras using Runtime Explorer. Light sets and props can be loaded using Runtime Explorer as well. Basic animation keys are supported for cameras, lights, and props.
    Props containing morphs will have the new interPoser Morph tag system applied for real-time morph application and animation.

    The Limited Edition supports static and animated Wavefront objects exported from Poser as well as material reconstruction and application. It does not support Poser 5 procedural shaders (at this time), rigging, posing, figure morphs, figure animatability, or dynamic hair and cloth.

    рапида
    депозит


    Cinema 4D Plug-ins

    [​IMG]

    Maxon Cinema 4D Plug-ins | 22 Plug-ins

    3D ATTACK
    3DATTACK_ZBLUR_v1.52
    Ambiente
    Ambiente2
    BSD
    CityGen
    ColorChanger
    Dyer
    EnLighter
    GlobalRotation
    Hair Department
    MakeSquare
    NMF_Export
    PointCollapse
    QuickStairsFree1_02
    roofgen
    supasmoothpro_final
    ThreeToOne
    Toony
    TwoTargets
    WeldManager1_2R8
    ZeroOut

    http://depositfiles.com/files/493065